Ladik-Samsun blogumuza hos geldiniz ** Welcome to our blog Ladik-Samsun ** Willkommen in unserem Blog Ladik-Samsun ** Welkom op onze blog Ladik-Samsun ** Bienvenue sur notre blog Ladik-Samsun ** Bienvenidos a nuestro blog Ladik-Samsun ** Bem-vindo ao nosso blog Ladik-Samsun ** Benvenuti sul nostro blog Ladik-Samsun ** selamat datang di blog kami Samsun-Ladik ** مرحبا بكم في بلوق Ladik - سامسون ** Добро пожаловать на наш блог Ладик-Самсун ** Velkommen til vores blog Ladik-Samsun ** Καλώς ήρθατε στο blog μας Ladik-Samsun ** ברוכים הבאים אל הבלוג שלנו Ladik-Samsun ** आपका स्वागत है हमारे ब्लॉग Ladik करने सैमसन **.

25 Ocak 2009 Pazar

Aktas Köyü

Aktas Köyü



NÜFUSU: 133
HANE SAYISI:
TELEFON KODU: 779
İLÇEYE UZAKLIĞI: 7 KM


MUHTAR: FATIH AKTAS

BABA ADI: KAMIL
DOGUM YERI: LADIK
DOGUM TARIHI: 05.11.1978
TELEFON: 779 02 77



TARİHÇESİ

Adını çevresinde bulunan büyük beyaz bir taştan aldığı söylenilmektedir. Yaklaşık 200 yıl önce Kabacagöz köyü yakınlarındaki “Esengeldi” mevkiinden gelen kişilerce kurulduğu sanılmaktadır.

Verimli toprakları nedeniyle Hasanoğulları sülalesi ve daha sonra da Bulgar göçmenleri (Muhacirler) tarafından yerleşim alanı olarak seçilmiştir. İlçemizin göl manzaralı köylerinden biridir.

8 yorum:

  1. seni tanımayı çok isterdim editör yaptıgın süper bişey ben gurbetçi asker eşiyim memleketler gördüm ama ladik aktaş gibisi yok selamlar

    YanıtlaSil
  2. slm ben hasan olu sulalesinden cafer olu ali bulgar gocmeninden bahsediyonuz kimlerdir bunlar ben bilmiyom bizim koyde bulgar gocmeni yokdur nerden cikariyonuz bunu belki gocmen olarak misafir etmisikdir ama gorende yerlisi saniyor bunu duzetmelisiniz saygilarimla varsada kimler olunu yazin bana ovreniyim bay

    YanıtlaSil
  3. slm her kafadan bişey söylüyolar köyün tarihi hakkında ama tam olarak kimse de bilmiyo bi sivasdan geldik bi artvinden geldik bi amasyadan geldik şimdide bulgar göçmeni olduk tuzlada yakın köyler bizimle bayağı dalga geçiyolar bilmezsek en azından susalım bari dernek te bölündü köyü toplayanda yok bir araya ne olacak bakalım köyün sonu ahmet aktaş tuzla istanbul

    YanıtlaSil
  4. k köy ile ilgili bilgisi olanlar konuşsun köyümüz 4 sülaleden ibarettir 1 hasanoğllu 2 Çobanoğlu 3 ali şan oğlu 4 kara osman oğlu geliş yeri ile ilgili bilgiler sivas nüfusunda mevcuttur merak eden varsa sivas samsuna 3oo k m dir Artvinliler teferruat bile değildir" Çobanoğlu Süleyman




    YanıtlaSil
  5. köyümüz özbe öz oğuz türküdür köyde asli unsur türktür Müslümandır gerisi ise laga lugadır çoban oğlu süleyman

    YanıtlaSil
  6. ben erdoğan aktaş ım nerden çıkarıyo bunları anlamak mümkün değil ilkokul öğretmeni tarihçi gibi konuşuyo tarihini okusun kendi ile alakalı konuşsun lütfen benim tarihime gölge etmesin ben kendimi şeksiz şüphesiz özbe öz türk hissediyorum. ben türküm. bizim köyümüzün tamamıda türktür TÜRKİYE CUMHURİYETİ VATANDAŞI OLAN HERKES TÜRK DİYE ANILIR ETNİK KÖKENİ ONUN ÖZELLİĞİDİR.HER ETNİK KÖKEN BİZİM İÇİN ZENGİNLİKTİR .Ortaasyadan gelmiş birmillete artvini uzakdemek akla ziyandır.

    YanıtlaSil
  7. şaban aktaş köyümüz hakkında tarihi herkez bildiğini söylemiş .
    hepsi tamam da bulgar da kim oluyor bu konunun ilgililer tarafından düzeltilmesini rica ediyorum .bütün aktaş köyü sakinlerine huzur dolu yaşam esenlikler diliyorum.

    YanıtlaSil