Ladik-Samsun blogumuza hos geldiniz ** Welcome to our blog Ladik-Samsun ** Willkommen in unserem Blog Ladik-Samsun ** Welkom op onze blog Ladik-Samsun ** Bienvenue sur notre blog Ladik-Samsun ** Bienvenidos a nuestro blog Ladik-Samsun ** Bem-vindo ao nosso blog Ladik-Samsun ** Benvenuti sul nostro blog Ladik-Samsun ** selamat datang di blog kami Samsun-Ladik ** مرحبا بكم في بلوق Ladik - سامسون ** Добро пожаловать на наш блог Ладик-Самсун ** Velkommen til vores blog Ladik-Samsun ** Καλώς ήρθατε στο blog μας Ladik-Samsun ** ברוכים הבאים אל הבלוג שלנו Ladik-Samsun ** आपका स्वागत है हमारे ब्लॉग Ladik करने सैमसन **.

4 Aralık 2011 Pazar

Engelliler davetlileri kendilerine hayran bıraktı

Engelliler davetlileri kendilerine hayran bıraktı
04 Aralık 2011 Pazar

Ladik ilçemizde 3 Aralık Dünya Özürlüler Günü kapsamında düzenlenen programda ailelerine ve davetlilere yönelik gösteri yapan engelli gençler, dansları ve sesleriyle gösterdikleri yüksek performansla kendilerine hayran bıraktı.

Belediye Düğün Salonu'nda, Kaymakamlık, Belediye, Ladik Engelliler Derneği, Ladik Atatürk İlköğretim Okulu Özel Eğitim Sınıfı, Akdağ Gün Işığı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi'nin katkılarıyla engellilere yönelik 3 Aralık Dünya Özürlüler Günü kapsamında eğlence programı düzenlendi. Programda ayrıca İş-Kur, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Engelliler Derneği işbirliğiyle açılan Bilişim Teknoloji Eğitim Kursu'nu başarıyla tamamlayan 9 engelliye de sertifikaları verildi.

Katılımın yüksek olduğu kutlamada, engellilerin danslarda gösterdiği performans, şarkı türkü söylemeleri ve İstiklal Marşı'nı ezbere okumaları büyük alkış aldı. Engellerine rağmen çok iyi ezber yapan ve dans Oyunlarında büyük performans gösteren gençlerin kolbastı Oyununu da iyi bir şekilde oynaması izleyenleri şaşırttı.

Programa konuşmacı olarak katılan Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nden Prof. Dr. Nazmi Polat, Prof. Dr. Fahri Çelik ve Doç. Dr. Seher Çelik, engellilerin kendileriyle barışık olması gerektiği ve ailelerin engelli yakınlarına yönelik nasıl davranması gerektiği şeklinde slayt eşliğinde bilgiler verdi.

Programın sonunda konuşma yapan Kaymakam Kadir Perçi, "Bugünün anlamı moraldir. Bu anlamda tüm protokol arkadaşlarımız ve davetlilerimizle buradayız. Biz engelli kardeşlerimizi unutmadığımızı anlatmak için buradayız ve her zaman da yanlarında olacağız." dedi.

Belediye Başkanı Mehmet Karahan ise şunları söyledi: "Hayatta değer katan şey nedir diye düşündüğümüzde biliyoruz ki zorluklar ve engellerdir. Ben bunu böyle düşünüyorum, biliyorum siz de öyle düşünüyorsunuzdur. Engeller insanlar olgunlaştırır, pişirir ve düzgün bir insan haline getirir. Engelleri aşmak için bu birliktelik devam ettiği sürece önümüze çıkan bütün engelleri aşacağımızı biliyorum. Katkı sağlayan herkese çok teşekkür ediyorum."

"Bu önemli günde sizlerle birlikte olmaktan mutluluk duyuyorum" diyerek sözlerine başlayan İş-Kur Samsun İl Müdürü Tahsin Bayar, "Bütün engelli kardeşlerimin üretken olmasını istiyorum ve bu anlamda mesleki kurslarla onlara destek vermeye çalışıyoruz. Engelli olmak, üretken olmaya asla engel değildir." diye ifade etti.

Karadeniz Engelliler Federasyonu (KEF) Başkanı Selman Saruhan da şunları dile getirdi: Türkiye İş Kurumu, engelli kardeşlerimize yönelik düzenlenen kursların finansmanını sağlıyor. Bunun ana nedeni şu, engelli çalıştırmayan iş yerlerine kesilen ceza, engellilerin eğitimi için kullanılıyor. Biz bunu Samsun merkez ve ilçeler olmak üzere yaklaşık on yerde bu projeleri uyguluyoruz. Burada bunun ilk öncülüğü yaparak ilk kurs sertifikalarını veriyoruz ve yakın zamanda ikinci kursunun açılışının yapılacağının haberini veriyoruz."

Coşkuyla geçen eğlence program sonunda, Kaymakam Kadir Perçi, Belediye Başkanı Mehmet Karahan, İl Garnizon Komutanı Bülent Demirsaban, İş-Kur Samsun İl Müdürü Tahsin Bayar, Karadeniz Engelliler Federasyonu (KEF) Başkanı Selman Saruhan, Ladik Engelliler Derneği Başkanı Seyit Ahmet Ayan, Prof. Dr. Nazmi Polat ile Prof. Dr. Fahri Çelik ve Doç. Dr. Seher Çelik tarafından yaklaşık 2 ay süren kurs sonucu sertifika almaya hak kazanan 9 engelliye sertifikaları takdim edildi. Gösteri yapan engellilere de ayrıca Kaymakam Perçi tarafından hediyeler verildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder